Locatia firmei, un criteriu definitoriu

Pozitionarea sediului este un factor mai mult sau mai putin important in functie de afacerea pe care doresti sa o prestezi. De exemplu in cadrul unui serviciu pe care il poti obtine doar fizic, necesitatea unei locatii facile este primordiala. O cafenea o sa aibe un profit semnificativ mai mare daca este pozitionata intr-o zona vizibila si populata, cu un numar mare de oameni. O cafenea in centrul Bucurestiului o sa aiba un total alt profit fata de o cafenea situata la periferia orasului, intr-un loc ascuns.

Bugetul alocat locatiei difera in functie de zona locatiei aleasa. Chiria pentru o locatie centrala este aproape dubla sau chiar dubla fata de o locatie periferica.

Cand alegeti o locatie trebuie sa luati in calcul si accesul la mijloacele de transport in comun sau accesul la o parcare. Cu cat numarul mijloacelor de transport in comun este mai mare cu atat numarul persoanelor care frecventeaza zona este mai ridicat. De asemenea locurile de parcare sunt un factor esential, deoarece daca clientul nu gaseste un loc de parcare s-ar putea sa se reorienteze spre alta locatie.

Sunt situatii in care locatia nu este un factor asa important. De exemplu daca doriti sa faceti o firma de productie si sa livrati produsele spre comercializare, locatia in care le produceti nu este definitorie, dar este indicat sa va axati spre o cladire care sa aiba acces facil la drumurile locale si nationale, facilitand astfel accesul usor masinilor de transport.

Nu exista o reteta a locatiei perfecta pentru desfasurarea activitatii unei firme sau companii. Antreprenorul trebuie sa o aleaga in functie de activitatea pe care o presteaza, in functie de bugetul inchirierii locatiei si de clientii carora se adreseaza.